باتوم کوهنوردی

ساخت وبلاگ
نوع جان‌پناهی که یار خویش میبیرید به فاکتورهای زیادی ازجمله حالت آب و هوایی، راحتی و دارایی فردی شما بستگی داراست. باتوم کوهنوردی مینیمالیست‌ها صرفا یک سایبان فوق مدل یا این که حتی یک کیسه خواب را ترجیح می دهند ولی دیگرافراد از راحتی یک خیمه فوق مدل لذت میبرند. کوهستان مارکت سیستم خواب: برای معدود کردن وزن کوله ‌پشتی، شما می توانید به مکان کیسه‌ خواب‌های سنتی از یک لحاف تاشو به کارگیری فرمائید. لحاف تاشو برای به کار گیری همدم با یک زیرانداز خواب پیاده سازی شد‌ه‌است؛ وزن آنها کمتر میباشد چون هود، عایق زیرین یا این که زیپ ندارند که در بیشتر کیسه‌ خواب‌های سنتی وجود دارا‌هستند. درصورتی که نمی خواهید راحتی خواب خویش را فدای سبکی نمائید، یک کیسه‌ خواب فوق مدل را گزینش نمایید.
 
 
 
 
 
نکاتی برای نرم‌افزار‌ریزی یک هجرت Fastpacking
شما می توانید اکثری از مسیرهای Fastpacking را آزمون فرمائید، فرقی نمی‌نماید که یک مهاجرت یک روزه در حوالی منزل یا این که یک مهاجرت یکسری روزه برای ترفیع به یک‌سری کوه باشد. شما میتوانید همگی‌جا Fastpacking نمایید. در اینجا بعضا از نکات مهم درباره‌ی اپلیکیشن‌ریزی مسیر برای شما بیان شده میباشد.
 
مسیرها را کاوش فرمائید
از اشخاص با سابقه درباره‌ی مسیرهای دوست داستنی خویش پرسش فرمائید همینطور، با جنگلبان محلی در ارتباط بخش ها وحش مجاورت خویش مشاوره نمائید. مسیرهای کوهنوردی قابل به کارگیری را در لحاظ داشته باشید.
 
در باب یک مسیر اپلیکیشن‌ریزی فرمایید
درباره‌ی مسیری اپلیکیشن‌ریزی نمایید که با سطح مهارت و تناسب اندام شما مطابقت و همخوانی باشد. در صورتی‌که نو ‌عمل میباشید، Fastpacking در مسیرهای آشنا را در لحاظ داشته باشید تا اعتقاد و باور خیال و خاطر و امنیت داشته باشید. یک نحوه آغاز، اپلیکیشن‌ریزی فاصله روزمره مبنی بر ساعت‌های پیاده‌روی در یک روز بخصوص میباشد خصوصاً در شرایطی‌که روزهای متواتر احتساب گردد. در‌حالتی که قرار میباشد از بخشها مرتفع‌خیس عبور فرمائید، مجال احتساب گردیده را بیشتر در لحاظ بگیرید.
 
منبع آب را معلوم فرمایید
برای نادر کردن وزن کوله، خوب میباشد آب کمتری با خویش حمل نمائید و بر آشامیدن از آب رودخانه‌ها و آبراه‌های در طی مسیر اکانت گشوده نمائید؛ ولی برای اینگونه کاری می بایست محل ظریف منابع آبی‌رنگ قابل اعتقاد را بدانید. در نقشه‌های توپوگافیک در پی منابع آب بگردید و با اشخاص مجرب در باب سطح آب آن منابع آبی رنگ مشورت کردن نمایید.
 
مجوزهای مایحتاج را بگیرید
در‌حالتی که برای کوهنوردی اپلیکیشن‌ریزی می کنید، می بایست استیناف فرمائید که آیا نیاز به جواز مقامات محلی دارید یا این که خیر. با سازمان‌ها و مقامات ذیربط تماس گرفته و اپلیکیشن خویش را با آنان بین بگذارید.
باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 11:37

منشا ساخت‌و‌ساز اسکای رانینگ: در سال ۱۹۹۲ بود که کوهنورد ایتالیایی تصمیم گرفت اسکای رانینگ را تبدیل به یک ورزش حقیقی بکند و برای این «مسابقه در اسمان» شرایطی را گزینش کرد. باتوم کوهنوردی وی اولی مسابقات قانونی را در کوه‌های مونته روزا و مونته بلانک برگزار کرد و با قدردانی از نگهبانی یک مارک دارای شهرت خرقه های ورزشی، وی یک تور جهانی ایجاد کرد که دویدن روی حرفه‌کوه‌های هیمالیا، کوه‌های راکی، کوه‌های آتشفشان مکزیک و ارتفاعات کنیا هم جزئی از آن بودند. کوهستان مارکت در سال ۱۹۹۳ بود که جاکومتی متوجه شد راه مناسبی را گزینش نموده است چون سال به سال این ورزش محبوبیت بیشتری پیدا می کرد. واحد سنجش این محبوبیت به اندازه‌ای بود که در سال ۱۹۹۵ فدراسیون FSA (فدراسیون ورزش‌های در طول) برای آن پدید آمد. آن‌گاه سرعت محبوبیت این ورزش ارتقا پیدا کرد. در سال ۲۰۰۸، ISF (فدراسیون جهانی اسکای رانینگ) جایگزین FSA شد و این ورزش از منطقه ورزش‌های کوهستانی بیرون شد و هر هر که به دویدن عشق و علاقه داراست می تواند آن را جاری ساختن دهد.
 
اسکای رانینگ یا این که دوی زنجیره‌ای؟
با گذر فرصت، اسکای رانینگ تغییر تحول می‌نماید و صورت مشخصی به خویش میگیرد و خویش را از سایر گونه های دویدن مانند دوی کوهستانی و دوی زنجیره‌ای مستقل می‌نماید. دوی کوهستانی در کوهستان و شیوه های جان دار در آن شکل می گیرد و طبق قانون ها آن ارتفاع مسیر بیشتر از ۳۰۰۰ متر نمیشود و قادر است مسیرهای کوتاه آسفالتی را هم در بر بگیرد اما نباید بیشتر از ۲۰ درصد مجموع مسیر باشد. شیب مسیر در‌این فن هم می بایست ۵ تا ۲۰ درصد باشد. دوی زنجیره‌ای در مسیرهای آسفالتی و گلی شکل می‌پذیرد و معمولا مسیرهای وقتگیر را در برمی‌گیرد که گاهی بیشتر از ۵۰۰۰ متر می گردد.
 
 
 
اسکای رانینگ مانند دوی کوهستانی در گوشه و کنار کوهستانی و مسیرهای آسفالتی که حداکثر ۱۵ درصد آحاد مسیر را تشکیل میدهد، جاری ساختن می‌گردد. مسیرها در‌این حرفه معمولا تکنیکی‌خیس و طاقت فرسا‌خیس می باشند و ممکن میباشد مشمول نصیب هایی خواهد شد که برای عبور از آنان به زنجیر یا این که طناب احتیاج داشته باشید. برای اینکه سرازیری‌ها را بتوان سوای ایراد درنوردید، به دونده‌ها اذن به کارگیری از عصای کوهنوردی که در کوهنوردی به کار گیری میشوند داده میگردد. طول در‌این فن می تواند بالای ۴۰۰۰ متر هم رسد. مسابقات این فن به ۴ تیم تقسیم میشود. عمودی (Vertical)، مسابقه آسمانی (Skyrace)، طاقت فرسا (Ultra) و خیلی مشقت بار (Extreme)  که حتی برای اشخاص ماهر هم می تواند دشوار باشد.
باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 16:37

وسایل کمکی و لازم را با خویش حمل نمایید. باتوم کوهنوردی یکی‌از ناامید کننده‌ترین احساسات این میباشد که به دنباله رویکرد بروید و بفهمید کفش برفی، کرامپون یا این که تبر یخی تماماً موردنیاز میباشد. کوهستان مارکت بسته‌بندی با شدیدترین موقعیت، امکانات ایمنی یا این که امکانات کوهنوردی که حتی برای یک‌سری لحظه ممکن میباشد آیتم به کارگیری قرار گیرند، در هجرت عالی از منزل به عمل می آیند. در شرایطی‌که با برف تا روی زانو روبرو میباشید، کفش برفی و اسکی همدم با کرامپون برای ترفیع از مسیرهای شیب‌دار و یخی به یاروهمدم داشته باشید. یک تبر یخ برای مناطقی که بخواهید از چیزی دوری نمائید ممکن میباشد ضروری باشد. آن را بسته نمائید و در شکل نیاز به عبور از یک ترک، طناب کوتاه داشته باشید.

برای خرید کرامپون مطلوب کلیک نمایید


لایه‌ی هوشمند
در حالت سوزوسرما، تعریق یک برهان مضر میباشد که تن را از گرما تخلیه می‌نماید. در ورزش‌های دارنده تحرک بالا مانند کوهنوردی یا این که اسکی، درک کردن توانگری‌های تن خویش گزینش می‌نماید که چقدر بایستی لایه لایه گردید. در حالی که یک لایه اساس با خواص رطوبت زدایی در هنگام شغل زیاد فعالیت می‌نماید، حرارت طبیعی تن کمتر از ۲۰ دقیقه ارتفاع میکشد و لایه مبنا را بی سود می‌نماید و منجر ساخت‌و‌ساز عرق میشود. قاعده کلی این میباشد که «جسور باشید و آغاز به سرد کردن تن خویش نمائید»، بسته بندی کمتر، پوشیدن لایه‌های مهم و داشتن قطعاتی که به راحتی ریخته و در عصر‌های سرد اضافه می شوند.

بدانید در کوهنوردی، چه موقع بایستی بدور بزنید!
هیچ کوهی هیچ زمان قیمت معاش  را ندارد. به خصوص در فصل زمستان، موقعیت دو رو به لحاظ می رسد – در صدر آهسته ولی با مخاطرات غیر مترقبه همدم میباشد. داشتن بضاعت و توان فراخواندن قله در قبال هوا و یا این که برف نا مطلوب، آرم رهبری مستحکم و قضاوت عالی میباشد. عدم وجود رهبر یک موقعیت حقیقی و خطرناک میباشد که اعضای گروه را در معرض مخاطرات غیر ضروری قرار میدهد تا در نقطع ی عطف عملکرد خویش قرار گیرند که قیمت آن را ندارد! برای برقراری تماس مشقت بار فراهم باشید و برای هر دو اساس ترفیع طراحی برنامه نمائید.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 149 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 13:28

کلاه برای فصل سرد: این سبک در واقع یک کلاه زمستانی به حساب می‌آید و مطلوب کوهنوردانی میباشد که در فصل سرد سال قصد سعود به ارتفاعات بالا را دارا‌هستند. باتوم کوهنوردی یک ضرب المثل وجود داراست که میگوید در صورتی پاهای شما سرد گردیده یک کلاه سرتان بگذارید چون بیشتر گرمای تن از حوزه‌ راز بیرون میگردد. در واقع کلاه نقش رادیاتور را داراست و دمای تن را محافظت می‌نماید. کوهستان مارکت کلاه بایستی به طور کامل اندازه راز شما باشد و حس راحتی داشته باشید.

معمولا سبک های دو لایه دارنده تنفس کمتری میباشند و منجر تعریق راز میگردند که می تواند سبب آنفولا‌نزا خواهد شد.

اعتنا فرمایید که کلاه به نیکی روی گوش ها را تماما بپوشاند.

۳- کلاه گردباد:

همانگونه که از اسم این نوع کلاه کوهنوردی پیداست، در طی یخبندان و بادهای تند کاربرد دارااست. موارد ذیل را درباره ی این نوع کلاه در لحاظ داشته باشید:

کلاه گردباد بایستی به خیر اندازه رمز شما باشد. تنگ بودن این وسیله به شدت آزاردهنده خواهد بود.

کلاه گردباد را با عینک گردباد خویش متناسب بگیرید. برای خرید کلاه عینک را به یار ببرید و با یکدیگر آزمایش فرمایید. ست نبودن این دو وسیله با یکدیگر سبب ساز بخار کردن عینک و از فی مابین رفتن روئت کرد شما در طول گردباد شود.

اکثری از گونه های کلاه کوهنوردی منحصر یخبندان و گردباد نیاز به اصلاح به خصوص در حوزه‌ بینی دارا‌هستند. گاها مایحتاج میباشد قدری ذیل بینی را گشاد نمایید تا بازدم شما تماما به خارج رفته و بخار آن به عینک بازنگردد.

 

۴- کلاه آفتابی:

 این سبک از کلاه معمولا در بهار و فصل تابستان آیتم به کار گیری قرار می گیرد. چون درین فصل‌ها اشعه خورشید با زاویه‌ای تابیده می شود که سوزان‌خیس میباشد. در واقع رایج‌ترین سبک کلاه‌کوهنوردی میباشند. دارنده حاشیه‌هایی برای ساخت‌و‌ساز سایه در حوزه‌ شکل میباشند و با سه تیکه پارچه از پشت رمز، گردن و شکل شما نگهداری می‌نمایند.

نحوه مراقبت از کلاه کوهنوردی:

۱-بعداز هر توشه به کارگیری کلاه خویش را شستشو دهید چون چربی رمز و عرق به پارچه کلاه زخم وارد می‌نماید.

۲-بعداز به کار گیری از کلاه در روز بارانی کلاه خویش را کم آب کرده و بعد از آن محافظت نمایید. برداشتن کلاه به طور تر یا این که نم‌دار منجر تولید کپک و پوسیدگی می‌گردد.

۳-روزهای آفتابی که فروغ و روشنایی خورشید با زاویه بیشتری تابیده می گردد و به اصطلاح سوزان‌خیس میباشد، خوب میباشد کلاه خویش را تر کرده و روی رمز قرار دهید با این شغل رمز شما خنک‌خیس گردیده و روشنایی خورشید به کلاه شما تعرض نمی‌زند.

۴-از کم آب کردن کلاه روی بخاری و اسباب و اثاث گرمایشی دیگر دوری کنید. چون فرآورده بیشتر کلاه‌ها پلی استر بوده یا این که طلق پلاستیکی باطن آنها جای‌دارد که گرما به بافت کلاه جراحت میزند.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 14:12

این تمرین استقامت قدرتی را صحیح در ذیل فشار حداکثری گسترش می‌دهد. برای یک ورزش کار با آستانه بی هوازی ۱۶۹ این تمرین بایستی در ضربان فی مابین ۱۶۴ تا ۱۶۷ صورت پذیرد. باتوم کوهنوردی برای گرم کردن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با ضربان ۶۰ ۷۰ درصد گرم کرده و بعد از آن برای یک ساعت تا دو ساعت در ضربان آستانه بی هوازی ادامه دهید. کوهستان مارکت در زمان تمرین فشار حدود ۹۵ درصد آستانه بی هوازی خواهد بود. به تغذیه و آب در طول این تمرین اعتنا داشته باشید. به این دلیل‌که خون نمی تواند این ترازو قند را ذخیره نماید و در فیض قند تن تک تک می‌شود. آن‌گاه در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در ضربان پایینتر سرد نمایید. مانند نحوه تمرین قبل. این صورت تقسیم بندی می‌تواند مشابه به مقصود مد حیث شما هم باشد. می قدرت با نظارت ضربان قلب به معیار استراحت و تمرین را تهیه کرد.همینطور با ارتقاء سن معیار ارتفاع فرصت ریکاوری هم ارتقاء مییابد. در عصر بندی سه روزه دشوارترین تمرین را در روز اولیه قرار دهید. بعد به ترتیب در روزهای آجل تمرینات سبکتر را در پیش بگیرید. در‌صورتی‌که که ضربان شما در طی خط مش رفتن معمول فراتر از واحد سنجش نرمال باشد می بایست اعتنا بیشتری به ریکاوری داشته باشید.

طریق دوم در اینجا میتواند مشتمل بر سه یا این که چهار ست ۱۰ تا ۱۲ دقیقه ای باشد. بعداز هر ست یک استراحت درضربان ۶۰ درصد آستانه بی هوازی داشته باشید. سرد کردن در اینجا هم مانند نحوه گذشته میباشد.

تمرینات ریکاوری
این نوع تمرینات جریان خون را بهبود داده و منجر حذف مواد زاید از ماهیچه‌ها میگردند و ولی دارنده استرس مقداری هم می باشند. تمرین در ضربان ۶۰ تا ۶۵ درصد آستانه بی هوازی. ارتفاع تمرین هم میان ۱ تا ۲ ساعت میباشد. دوچرخه سواری یا این که تمرین ARC سنگنوردی قادر است در اینجا کامل کننده خیر باشد.

تمرین لاکتیکی
تمرین لاکتیک یا این که هایپوکسیک ترینینگ ترازو تحمل لاکتیک را توسعه و گسترش میدهد و آستانه بی هوازی را بالا میبرد. این نوع تمرین فراتر از سطح استانه بی هوازی اجرا می گیرد. این نوع تمرین همینطور تا‌هنگامیکه ریکاوری بدون نقص صورت بپذیرد تاثیر منفی روی شایستگی هوازی خواهد گذاشت. در اینجا هم دو طریق وجود داراست در یک شیوه ضربان برای ۲۰ تا ۶۰ دقیقه حدود ۱۰۱ تا ۱۰۲ درصد آستانه هوازی خواهد بود که در‌این‌صورت تمرین به طور یک تکه اعمال می‌گیرد. در نحوه دیگر در ست های ۲۰ ثانیه تا سه دقیقه ای ترازو فشار میان ۱۰۱ تا ۱۰۵ درصد مراقبت می‌شود البته استراحت فی مابین هر ست صرفا ۳۰ تا ۶۰ ثانیه است.

تک تک یک عصر تمرین استقامت قدرتی حدود ۵ هفته است. در زمان این پنج هفته بایست شدت تمرین به گذر زمان ارتقا یابد. بعداز این زمان فاز استقامت قلبی عروقی وسیع آغاز می شود.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 81 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 12:24

امکان آنتی شوک در ارتباط مجموع باتوم های کوهنوردی نیست. علاوه بر اینکه برخی از اشخاص دارای تخصص دراین مورد مخالف این ویژگی می باشند. باتوم کوهنوردی تحت عنوان یک نکته در راهنمای تعیین می بایست بگوییم که خرید باتوم کوهنوردی با قابلیت و امکان آنتی شوک یک لزوم محسوب نمیشود. کوهستان مارکت آنتی شوک برای کاهش فشار وارده به پاها و کمر پیاده سازی شد‌ه‌است. به‌این شکل که با جاسازی کردن فنری داخل مجموعه باتوم، وقتی که به پا و قوزک پا فشار وارد می‌گردد، این فشار از روش فنر به دست وارد می گردد. 

پیاده سازی این قابلیت و امکان با این ایده اعمال شد که ورزشکاران در زمان جنبش بتوانند تعادل بهتری داشته باشند و فشار کمتری به پای آنان وارد گردد. ولی معارضان نظریه دارا هستند که‌این قابلیت و امکان  اگرچه فشار را از پا بر می‌دارد، ولی فشار بیشتری را به مچ دست منتقل می نماید.

همینطور قابلیت و امکان آنتی شوک برای زمین های طاقت فرسا و صخره‌ای چندان مطلوب وجود ندارد و برعکس سبب ساز برهم میل کردن تعادل میگردد. این خصوصیت صرفا برای زمین های قابل انعطاف و یا این که مسیر های رو به زیر می‌تواند موءثر واقع خواهد شد.

مسلما بخوانید: ضروری ترین اسباب کوهنوردی کدامند؟

گروه باتوم کوهنوردی


گروه های باتوم کوهنوردی یا این که به طور صاف و یا این که شبیه عصاهای چوبی کلاسیک ساخته می‌شوند. از آنجایی که قرار میباشد عصای کوهنوردی به زمان زمانبر در چنگ قرار گیرد، پس پیاده سازی آن می بایست به صورت ارگونومیک و شبیه با آناتومی دست آدم ساخته خواهد شد تا  از خستگی و فشار وارده به مچ حداقل نماید.

در خرید باتوم کوهنوردی توجه نمائید که مال مجموعه آن به طوری باشد تا در مشت کمتر عرق کرده و  رمز نخورد. با این تفاسیر شایسته ترین مواد برای مال مجموعه فوم و یا این که چوب پنبه میباشد.

 

گل عصا


یک راهنمای عالی برای خرید اثاثیه متعدد آشنایی بخش های گوناگون آن میباشد. درباره ی عصای کوهنوردی قسمتی به اسم گل عصا وجود داراست که با نام های دیگری زیرا گل برف و یا این که گل یخ نیز نامیده می گردد.

 گل عصا قطعه ای میباشد که از فرو رفتن بی نقص انتهای باتوم کوهنوردی در زمین‌های برفی و شنی خودداری می نماید. همینطور این قطعه از ورود ناگهانی عصا به سوراخ و درز های بین یخ و سنگ در فیض برهم میل کردن تعادل کوهنورد پرهیز می‌نماید. این قطعه که امکان غیروابسته شدن و نصب دوباره را دارااست، اکثر وقت ها یاروهمدم مجموع عصاهای کوهنوردی وجود داراست.

مطلقا بخوانید: ۷ نکته مهم برای خرید کفش کوهنوردی

سخمه


 به انتهای نوک تیز باتوم کوهنوردی سخمه گفته می‌گردد که دارنده یک درپوش لاستیکی میباشد. این درپوش برای مواردی که به باتوم نیاز ندارید، برای پوشاندن آن و در فیض حمایت خویش و کوله پشتی شما از جراحت دیدن موردنیاز میباشد.

همان گونه که گفتیم قرار میباشد تا عصا راهنمای شما برای جنبش ایمن خیس باشد. این وظیفه تا حد متعددی به‌این نصیب از عصا مربوط میگردد. چون از لغزش روی مسیر های یخی و یا این که سنگلاخی پرهیز نماید. به همین ادله برای ایجاد کرد آن از مواد دشوار نظیر الماس، کاربید و تنگستن به کار گیری می نمایند.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 17:54

در نرم‌افزار های کوهنوردی یک‌سری روزه و در توقف های شبانه به طبع به نور و روشنایی نیاز پیدا می‌کنید. برای این خواسته شاید اولی ابزاری که به ذهن هر شخصی رسد استعمال از لامپ قوه میباشد. باتوم کوهنوردی ولی خلل به کار گیری از لامپ قوه آن میباشد. کوهستان مارکت که با اشغال کردن دست ها عمل شما‌را محصور می نماید. برای کوهنوردان، صخره نوردان و غارنوردان ابزاری به اسم هدلایت پیاده سازی گردیده‌است که جایگزین قابل قبولی برای لامپ قوه میباشد. به کار گیری از این نوع ابزار سبب می‌شود تا در طی تکان و انتقال دستان شما به طور کامل آزاد باشد. این ابزار شبیه لامپ قوه میباشد با این تفاوت که نیازی به کنترل آن وجود ندارد و همچون یک کلاه روی راز قرار میگیرد. در‌این نوشته‌ی علمی در زمینه‌ی خصوصیت های هدلایت و لامپ کوهنوردی و نکات اساسی در هنگام خرید آن کلام خوا هیم کرد. چنانچه در اپلیکیشن کوهنوردی یا این که کمپینگ خویش قصد توقف های شبانه را دارید، یک کدام از اثاثیه مایحتاج شما لامپ کوهنوردی میباشد. این ابزار درواقع ورژن توسعه یافته خیس لامپ قوه میباشد که مهم ترین مزیت آن آزاد بودن دست ها به جهت قرار گیری روی رمز میباشد.

ویژگی ضدآب
ویژگی ضد آب برای دور و بر های مرطوب و مواقع بارنگی ناسب ایت. در این صورت حتی در شرایطی‌که چراق قوه شما برای برهه زمانی مجال متعددی سوای به کارگیری باقی بماند،  نقاط اتصال و باطری های آن فارغ از زنگ زدگی سلامت می‌ماند.

کلید لامپ کوهنوردی
کارایی کلید لامپ می بایست به نحوی باشد که با کوچکترین فشار ناشی از دیگر اسباب در هنگام قرارگیری در کوله کوهنوردی پر‌نور نشود. در غیر این شکل پر‌نور شدن های مداوم و غیرعمدی لامپ سبب ساز مصرف باتری آن می گردد. در بعضی از سبک ها کلید لامپ با چرخاندن پر‌نور می‌شوند و یااینکه کلید در یک فرورفتگی قرار گرفته میباشد.

تهیه فوکوس نور و روشنایی در لامپ کوهنوردی

شرایط پخش نوروفروغ برای نوروفروغ فواصل مجاورت و فروغ اسپاس برای فواصل بدور کاربرد داراست.

چراغ لامپ کوهنوردی

نوع چراغ بکار رفته در هدلایت ها، از گونه های هالوژنی میباشد. این نوع چراغ ها که به LED مشهور می باشند منجر بالا رفتن دوام و ارتفاع قدمت باطری میگردد. خلال اینکه وزن پایینی دارا‌هستند و برای کوهنوردی مطلوب می باشند.

سطح منعکس کننده نوروفروغ

در پشت ورقه LED یک سطح صیقلی وجود دارااست که سبب ساز منعکس شدن نور و روشنایی به فضای جلو میشود.

فروغ و روشنایی قرمز رنگ

نور و روشنایی قرمز رنگ لامپ هدلایت برای کاوش در فاصله های به دور کاربرد دارااست. همینطور در شرایط نوروروشنایی قرمز رنگ، زمان فرصت نوردهی بیشتر خواهد بود. مزیت دیگر آن این میباشد که منجر ارتقاء ارتفاع قدمت باطری لامپ میگردد.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 15:51

خصوصیت های کرم ضد آفتاب مطلوب در کوهنوردی: یک ضد آفتاب بهتر بایستی پوست را در قبال تک تک اشعه های ضرر آور فروغ و روشنایی خورشید، آفتاب سوختگی، هر دو نوع اشعه فرابنفش یعنی نوع آ و نوع بی، سرطان و PHotoaging حفظ کند. باتوم کوهنوردی یک ضد آفتاب عالی بایستی پایداری مطلوب داشته باشد و در مقابل شستشو و تعریق نیز مقاوم باشد. کوهستان مارکت ساخت تحریک و حساسیت ننماید و در تاثیر به کار گیری زمانبر زمان، تاثیر سوء نداشته باشد. عاری از مواد کومدوژن باشد. هنگام مصرف شم خیر و خوبی به مصرف کننده بدهد. مبتنی بر با وضعیت آب و هوایی و ژنوتیپ عموم حوزه‌ پیاده سازی گردیده باشد. برای هرنوع پوستی اعم از نرمال، چرب و جوشی یا این که کم آب بایستی ضد آفتاب مطلوب آن را به کار گرفت. درمورد پوستهای چرب که زیاد جوش می‌زنند بایستی از ضد آفتاب های فاقد چربی مصرف شود. راجع‌به پوستهای کم آب ضد آفتاب هایی بهترند که مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشند. با استارت پاییز و فصل زمستان و کاسته شدن از شدت فروغ آفتاب خیلی ها تصور می نمایند که دیگر نباید از پوست خویش در قبال آفتاب حفظ نمایند و به همین خاطر، ضد آفتاب را کنار میگذارند. ولی پزشکان پیشنهاد می کنند در هر قوانینی بایستی از ضد آفتاب های متعدد به کار گرفت. در حالتی‌که شما از داروهایی که آلرژی به روشنایی را ارتقا می دهند به کار گیری می کنید یا این که پوست بسیار حساسی دارید، مشورت کردن با پزشک معالج ضروری میباشد. ذرات منعکس کننده نوروروشنایی که در مواد دوری کننده از آفتاب سوختگی می باشند معمولاً دربردارنده اکسید روی و یا این که اکسید تیتانیوم می‌باشند. اشکال ضد آفتاب ها برای حفظ از آفتاب در کوهنوردی  شرکت ها خالق ضد آفتاب معمولا از ترکیبی از مواد متعدد استعمال می نمایند. این مواد را می شود به دو مجموعه ضد آفتاب های فیزیکی که با منعکس و پخش کردن اشعه فرابنفش فعالیت می نمایند، و ضد آفتاب های شیمیایی که اشعه فرابنفش را جذب می نمایند تقسیم نمود.

ضد آفتاب های فیزیکی مانند اکسید روی یا این که دی اکسید تیتانیوم با ذرات تبارک و درصد بالا، رنگ سفیدی تولید می نمایند که از حیث ظاهری چندان قابل قبول وجود ندارد. ضد آفتاب های شیمیایی هر مورد توان جذب بخشی از اشعه فرابنفش را دارا‌هستند. اما این ضد آفتاب ها گاهی سبب ساز التهاب پوست هم میشوند .در کودک ها یا این که زنان آبستن خوب میباشد از ضدآفتاب های فیزیکی استعمال شود.

اس پی اف: مواد تشکیل دهنده کرمهای ضد آفتاب به دو طریق از پوست نگهداری میکنند، آن‌ها یا این که اشعه ماورای بنفش UV خورشید را جذب و رویه عبور آن را مسدود کرده یااینکه اشعهUV را منعکس و دور از هم میکنند. کرمهای ضد آفتاب مبتنی بر معیار بضاعت آن‌ها در جذب و دفع اشعه UV رتبه بندی می گردند که Sun Protection Factor یا این که SPF اسم دارااست. سکو SPF مانند SPF15 یا این که SPF20 نشانه دهنده این فرمان می‌باشند که مصرف کننده آن پیش از اینکه مبتلا آفتاب سوختگی بشود، تا چه حد قادر است ذیل نوروروشنایی آفتاب بماند.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 17:20

کیت بقای کوهنوردی چیست و چه کاربردی دارااست؟ مراد از کیت بقا به عبارتی کیف نجات میباشد که یک کدام از الزامات ضروری مسافرت برای اشخاصی میباشد که قصد گام گذاشتن به طبیعت دیده نشده را دارا هستند. باتوم کوهنوردی ابزار قرار گرفته در‌این کیت بستگی به نوع حوزه‌‌ای داراست که به آن مسافرت میکنید. کوهستان مارکت این کیت ها به طور فراهم در فروشگاههای اسباب کمپینگ و کوهنوردی عرضه می شوند. از آنجایی که امکانات کیت نجات در خانه کلیه اشخاص یافت میگردد ما در‌این نوشته‌ی‌علمی قصد داریم روش تشکیل داد کیت بقای منحصر به فرد کار کوهنوردی را با وسایل ارزان به شما یادگرفتن دهیم.

بیشتر بدانید: وسایل مایحتاج برای کوهنوردی در فصل زمستان

ویژگی ها کیت بقای کوهنوردی

اولی مشخصه ایی که یک کیت بقای کوهنوردی باید داشته باشد سایز خرد و وزن مدل میباشد. این بدان مفهوم میباشد که فقط چیزهایی که از مداقه متعددی منتفع میباشند را بایستی در‌این کیت قرار بگیرند.

مجموعاَ امکانات کیت بقا در ۵ تیم آب، طعام، دارو، ابزار نشان دهی و بقیه وسایل ضروری قرار میگیرند.

اسباب و اثاث کیت نجات، ابزاری می باشند که هیچ جایگزینی برایشان در میان وسایل کوهنوردی نیست و برای بقا و دوام آوردن در طبیعت ضروری می باشند.

برای بسته بندی این کیت می بایست لوازمی را که در رتبه دوم التفات قرار دارا هستند و استحکام بیشتری دارا هستند را در لایه زیرین قرار دهید. آن‌گاه لوازمی که التفات بیشتری دارا هستند را روی آن‌ها بگذارید تا دسترسی سریعتری به آن‌ها داشته باشید.

کیف یا این که باکس ای که برای تشکیل داد کیت بقا در حیث می‌گیرید باید بادوام بوده و در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد.

این کیت بایست به راحتی قابل حمل بوده و یا این که حتی امکان اتصال به تن شما‌را داشته باشد.

وزن کیت نجات نباید از ۷۰۰ گرم بیشتر گردد.

وسایلی که حجیم میباشند را میتوانید مستقیماً باطن کوله کوهنوردی قرار دهید.

کیت بقای کوهنوردی: آب
قرص تصفیه آب یا این که قرص ید

قمقمه یا این که فلاسک آب شما هر اندازه که گرانقدر باشد بالاخره ذخیره آن آحاد می‌شود. به خصوص اگرکه اتفاقی برای شما اتفاق افتاده و سوا اپلیکیشن هجرت خویش ناچار به ماندن در طبیعت گردید، بدون چاره به به کارگیری از منابع طبیعی آب میباشید. البته خطری که در‌این ارتباط شما‌را ترساندن می نماید، بیماری های انتقالی از آب میباشد. به همین برهان موردنیاز میباشد تا قرص ضدعفونی کننده آب‌شرب یار و همدم خویش داشته باشید.

کیت بقای کوهنوردی: مواد غذایی

در اصلً در هجرت های کوهنوردی نمی قدرت مواد غذایی متعددی را یاروهمدم خویش پیروزی. ولی میتوانید ابزار تنظیم خوراک یعنی موردها تحت را داخل کیت نجات مکان دهید:

دوتا تیغ
۲ قلاب ماهیگیری با سایز تبارک و میانگین
طناب کلفت
نخ ماهیگیری به همپا یک وزنه
از نخ و قلاب برای ماهیگیری، طناب برای اصلاح کردن دام و شکار طیوران خرد و از تیغ برای پاک کردن ماهی می‌توانید استعمال نمائید.

ولی مواد غذایی بسته بندی گردیده ای زیرا شکلات های مغزدار مترو و نانی منابع حفاظت انرژی خیر به شمار میروند و به جهت سایز خرد خویش امکان جایگیری داخل کیت را دارا‌هستند.

همینطور می اقتدار کمی دانه های روغنی نظیر پسته، گردو و بادام، به همپا خشکباری زیرا رطب و نان کم آب و یک‌سری حبه قند، نمک و بیسکویت که همه به طور بسته بندی گردیده می‌باشند را به مقدار محصور درین باکس قرار دهید.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 118 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 12:57

در فصول گرم قسمت های بالایی این سردخانه ها کم کم ذوب میگردند و سوراخ هایی را روی سطح ان ساخت می نمایند. باتوم کوهنوردی همینطور مناطقی سرشار از برف در دانش کوه به اسم ظرف های برف وجود داراست که سردخانه ها از ان ها تغذیه می نمایند. کوهستان مارکت یخچال فریزر های دانش کوه عبارتند از:تخت سلیمان، دانش چال، سرچال، خرسان، هفت خوان، چالون، اسپیلت، کتف کوه و مرجیکش.

در کمال تعجب ، سردخانه های جان دار در دنیا تحرک دارا‌هستند. فریزر های دانش کوه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در مجموع تحرک ان ها موجب سقوط بهمن شود با این تفاوت که سرعت مقداری دارا‌هستند و اهسته سقوط می نمایند.

بعداز گذران فصل گرما تکان این فریزر ها نقطه نهایی مییابد.

یاری و نجات در دانش کوه:
به نقل از ایرنا سالانه با آغاز فصل کوهنوردی قله ی دانش کوه صاحبخانه هزاران کوهنورد فرنگی و داخلی میباشد.متاسفانه جمعی از کوهنوردان در طول ترفیع یا این که رجوع از قله ی دانش کوه به انگیزه نبود ذیل تشکیل داد های یاری رسانی جان خویش را از دست میدهند.

مدیر جمعیت هلال احمر کلاردشت وجود و استقرار مقر یاری و نجات را ضروری دانسته و در سعی برای حل این خلل میباشد.

شایسته ترین فرصت برای رسیدن به قله ی دانش کوه:
مطلوب ترین فصل و ماه ممکن برای ترفیع به دانش کوه حدود نصفه ی دوم تیرماه میباشد. فصل بهار و فصل‌پاییز و فصل زمستان دانش کوه با برف هنگفت ، گردباد و ریزش بهمن های سهمگین یار و همدم میباشد و معمولا تیم های کوهنوردی نرم افزار های ترفیع خویش را در‌این فصول نمی چینند.

برای ترفیع به دانش کوه چه تجهیزاتی را می بایست به یار و همدم داشته باشیم؟
با دقت به فصلی که ترفیع در ان ایفا می‌شود اسباب و اثاث و ابزارهای مورد نیاز میتوانند مختلف باشند و تعیین ان ها با دقت به حالت اب و هوایی شکل میگیرد.

مجموعاَ برای ترفیع تابستانه باتوم کوهنوردی، کلاه ضد گردباد، تیشرت و شلوار بیس، کاپشن و شلوار پلار، کفش مطلوب، کاپشن و شلوار بادگیریا گورتکس، گتر، جوراب پشمی، کلاه ضد گردباد، دستکش دوپوش، عینک افتابی، کلاه افتابی، هد چراغ و طناب فردی یکنفره بسیار ضروری میباشد.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 93 تاريخ : پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 15:44

لوازمی که در کمپینگ بایستی به یار و همدم داشته باشیم. پیش از هرچیز می بایست بدانبد که اسباب و اثاث و امکانات ما یحتاج برای کمینگ متعلق به تعداد اشخاص خواهند بود و هرچه تعداد اشخاص بیشتر باشد به مراتب تجهیزات بیشتری هم نیازاست. باتوم کوهنوردی به عنوان مثال یکی این امکانات خیمه میباشد: شما با اعتنا به تعداد و حالت محیطی که محل کمپ دارااست می بایست نوع چادرتان را تعیین نمائید، در صورتیکه قصد مسافرت به کوهستان را دارید بایستی از چادرهای کوهنوردی جانور در بازار به کارگیری نمایید. اعتنا فرمایید که چادرها اشکال گوناگونی دارا‌هستند و هر نوع از خیمه ها دارنده خصوصیت های خاصی میباشد مثلا بعضا ازآن ها سایبان قطعات یدکی دارا‌هستند و نیز محافظی برای رویارویی با وزش باد و پشه و… همینطور بعضا از چادرها دارنده پتو و زیرانداز می‌باشند که حالت خواب و استراحت را سهولت می‌بخشند.

کیسه

کیسه خواب:
خواب یکی تجهیزاتی میباشد که بسیار ضروری بوده به طوری که چنانچه آن را فراموش کردید توصیه می‌کنیم که از ادامه ی هجرت دوری کنید و برگردید. کیسه خواب از این جهت دارای اهمیت میباشد که قرار میباشد شمارا از سوزوسرما در هواخواهی نگه دارااست پس بسیار اساسی بوده و می بایست در خرید آن توجه کافی را داشته باشید. مرغوب ترین و کیفیت خوب ترین نوع آن را تهیه و تنظیم فرمائید چون سوز‌و‌سرما چیزی وجود ندارد که آن را به جوک بگیری و معمولی از کنارش رد گردید. کافی میباشد یک شب را در سوزوسرما بخوابید و در یک قدمی یخ زدن قرار بگیرید تا مضمون‌ این جمله ها را به خیر فهم فرمایید.

صندلی:
نشستن روی زمین محکم و پر‌از سنگ و خاک برای همگی خوشایند وجود ندارد و هرکسی اقتدار تحمل این آیتم را ندارد از این رو توصیه می‌کنیم صندلی های تاشو و سبکی که در بازار عرضه میگردند را تنظیم فرمائید و در هنگام طعام تناول کردن و… روی آنها بنشینید.

تجهیزاتی برای پختن طعام:
قاشق چنگال و شمشیر از مهمترین تجهیزاتی میباشند که بایستی به یار و همدم داشته باشید. همچنینبهتر میباشد از پیکنیک های خرد و گازی و رگولاتور، باربیکیو، سوخت برای پخت و پز استعمال فرمایید و پیاله های موردنیاز برای آشپزی را از خاطر نبرید.

مواد غذایی و حمل آب:
غذای کمپینگ یک غذای مدل و حاضری میباشد که برای صحیح کردنش وقت متعددی را از دست ندهید. فلاسک و جام های تاشوی خرد را فراموش نکنید. همینطور همت نمائید از بطریهایی که در بازار وجود دارا هستند به کارگیری فرمائید این منابع محافظت اب پلاستیکی و مدل بوده و دارنده یک شیلنگ دراز میباشند که شما می‌توانید منبع را باطن کیف بگذارید و شیلنگ را در اختیار بگیرید تا به راحتی و در هر فرصت آب بنوشید.

منابع انرژی مثل ژنراتور برق و باتری نیز بسیار کاربردی هستند.لامپ و لامپ قوه برای پر‌نور کردن دور و اطراف، اسباب و اثاث بهداشتی مثل دستمال مرطوب و… از سایر تجهیزاتی میباشند که به همدم داشتنشان خالی از لطف وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که هر کسی با دقت به نیاز و به کار گیری ی فردی خویش اثاثیه و تجهیزاتی را به کمپینگ میبرد و این زمینه به طور کامل ذوق وسلیقه ای میباشد.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 78 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 12:16

وضعیت جغرافیایی:
دو برار مرتفع ترین خط الراس حرفه کوه های فیروزکوه میباشد و درتوان فاصل دو جاده هراز تا جاده ی فیروزکوه و در جبهه جنوبی این حرفه کوه ها جای‌دارد. باتوم کوهنوردی همینطور در توا‌ن فاصل دو رود نمرود در شرق و هراز در غرب واقع شد‌ه‌است. این خط الراس دوبرار دارنده ۲۳ قله مرتفع است که دوازده تا از قله های ان بیش تر از ۴۰۰۰ متر طول دارا‌هستند.

طول دوبرار ۴۲۵۰ متر میباشد و در استان مازندران واقع میباشد. خط الراس ۹۵ کیلومتری دو برار از جنوب قسمت پلور در جاده هراز اغاز و با تشکیل قله های مرتفعی مثلا

بزم چال، چنگیز چال، انگمار، سوز چال، قره چال، پروانه، قیاق لکه، پاه تپه و اب باریک به نمرود در جاده ی فیروزکوه می پیوندد. دریاچه تار و رودخانه های دلیچای و تار در جنوب خط الراس و رودخانه نمرود و لاسم در شمال ان جریان دارا هستند. همینطور این

خط الراس از روش یال و قله ی نادر طول ۳۲۰۸ متری سیاه ریز به کوه پاشوره و بقیه ارتفاعات فیروزکوه متصل میشود و از دیگر جبهه ها به طور کامل ازاد میباشد.

همینطور بخش های متعددی از این حرفه کوه نشانه دهنده ی مرز در میان شهرستان دماوند با امل و فیروزکوه میباشد.

کوتاه ترین قله ی این حرفه کوه:
ارتفاعی نزدیک به ۳۱۰۰ متر داراست

او‌لین قله از غرب به شرق:
قله ی بزمچال با طول ۳۴۲۷ متر میباشد

کوتاه ترین قله ی فرعی:
قله ی اب باریک با طول ۳۰۲۴ متر میباشد

اخرین قله و مطرح ترین قله:
قله ی کلاهون با طول ۳۶۲۰ متر میباشد.

خصوصیت های قله ی دو برار:
برف همیشگی و برفچال فی مابین گرده های شمالی این خط الراس مدام وجود داراست و دریاچه تار و هویر از مشخصات و جاذبه های طبیعی این حیطه میباشد.

موقعیت قله در فصل زمستان:
فن کوه دوبرار و قله های ان دارنده فصل زمستان دشوار و مشقت بار میباشد. ریزش بهمن های هنگفت در جناح های شمالی و جنوبی ان در فصل‌زمستان بسیار زیاد میباشد و به دفعات حادثه

می افتد و تا اوایل فصل بهار نیز ادامه داراست. همینطور بر روی حاشیه ی خط الراس پوشش برفی بزرگی تشکیل میگردد و همین دستور عمل ترفیع را طاقت فرسا خیس می نماید.

ترفیع به‌این قله ها به تجارب ی کافی و شناختن مسیر و امکانات زمستانی و لباس ضخیم نیاز دارااست. پس در هنگام ترفیع وسایل و کفش مطلوب یخ نوردی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 111 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 14:17

پامچال: پامچال گیاه و گل بسیار زیبای بهار میباشد و در صورتی‌که در بهار به دماوند ترفیع داشته باشید با این گیاه قشنگ با‌یقین آشنای خواهید شد. باتوم کوهنوردی مزیت های دارویی این گیاه بسیار زیاد میباشد برای مثال برای کاهش دردهای ناشی از روماتیسم، التیام دردهای میگرنی، بیماری های عصبی، معالجه اختلالات تنفسی، بیماری های کلیوی و خطاها قاعدگی بسیار به کارگیری میگردد.

مریم گلی
مریم گلی از خانواده نعناع میباشد و بیشتر از برگ های آن به کار گیری می‌شود. این گیاه دارویی برای معالجه بیماری های قند خون، بیماری‌ها روماتیسم، ضد آلزایمر، ضد باکتری، آنتی اکسیدان حاذق، بالا بردن تمایل جنسی، کاهش فشار خون و بیشتر شدن شیردهی در زنان حامله استعمال میشود.

دمنوش کوهی
دمنوش کوهی از پیشین تا کنون مشتریان خاص خویش را داشته میباشد و کمتر کوهنوردی میباشد که با این گیاه دارویی شناخت نداشته باشد. رفع افسردگی، تسکین جراحت ها، ارتقا اشتها، معالجه افسردگی، حل خلل نادر خوابی، رفع نادر خونی، تقویت و تهیه رحم و اکثری مورد ها دیگر توصیه میشود که مصرف شود.

بومادران
بومادران یکی‌از مشهورترین گیاهان دارویی کوه های دماوند به حساب می آید. برای معالجه سریع خیس آسیب ها، منعقد خون، محافظت عصر های پریودی، کاهش التهاب، کاهش فشار خون، کاهش اضطراب، تهیه علائم آسم و اکثری موردها دیگر از این داروی مؤثر به کار گیری می‌شود.

گیاهان دارویی استان مرکزی
مملکت ما به جهت تنوع آب هوای پوشش گیاهی بسیار متنوعی داراست و به صورت عمده می قدرت گیاهان دارویی متفاوتی را میان دشت ها و مراتع کوه های کشور‌ایران یافت کرد. به صورت نمونه در صورتی به استان مرکزی سفری داشتید می‌توانید با گام گذاشتن به کوه های این ناحیه برای معالجه بیماری های خویش از گیاهان دارویی متعدد این حوزه‌ منفعت بگیرید. در‌پی شما‌را با بخشی از این گیاهان دارویی و عنا وین گیاهان برگزیده و معروف آشنا میکنیم.

والک
این گیاه در بهار پرورش می نماید و طعمی مشابه پیاز و سیر داراست و برای تصفیه کردن خون و کاهش فشار خون بسیار توصیه میشود. همینطور برای کاهش دردهای ناشی از روماتیسم و ضد عفونی کننده بیماری های عفونی به وسیله پزشکان طب سنتی پیشنهاد میشود.

موسیر
موسیر از قدیم مزیت های اکثری داشت و اشخاص دیابتی برای کاهش واحد سنجش قند خون خویش و بیمارانی که غم قلبی عروقی داشتند برای کاهش چربی و کاهش فشار خون خویش از این دارو به کارگیری می کردند. همینطور از این گیاه دارویی کوهی برای معالجه سردردهای عصبی و کاهش روان مرکزی بسیار استعمال می‌شود.

ریواس
ریواس یکی‌از برگزیده ترین گیاهان دارویی کوهی میباشد که خلال مزیت های دارویی تحت عنوان یک میوه خوشمزه نیز بسیار طرفدار دارااست. این گیاه برای دفع باکتری های مضر، هضم آسوده خیس طعام، رفع عطش، تهیه و تنظیم کننده چربی های روده و تهیه قند خون بسیار گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد.

سماق
سماق داروی گیاهی خوشمزه ای که کلیه اهل ایران ها در منو غذایی خویش یار و همدم با کباب از آن منفعت می‌گیرند مزیت های دارویی بخش اعظمی داراست. تقویت لثه و استحکام بخشی به دندان ها، معالجه بیماری های دیابتی، پرهیز از خون‌ریزی دستگاه گوارشی، دفع مواد زائد از خون، تصفیه کننده خون و کاهش بیماری های سرطانی صرفا بخشی از مزیت های این داروی گیاهی خوشمزه به حساب می آید.

کنگر
این گیاه دارویی کوهی برای اکثر زمان ها عده ای که در بهار به کوه های استان مرکزی محرمانه زده باشند شناخته شد‌ه‌است و از مزیت های آن

نیز دور اندیشی کافی دارا هستند. این میوه خوشمزه برای دوری از چربی در کبدهای چرب، معالجه کرم خونی، تقویت عروق قلبی، کاهش باکتری های مضر حفظ کبد در قبال عفونت ها و باکتری ها بسیار آیتم استعمال قرار میگیرد.

غازیاغی
برای بیماری های پوستی، معالجه برص، تقویت کبد، تصفیه کردن خون، خودداری از خرابی لثه و تمیز کردن همه و مثانه بسیار از این داروی گیاهی کوهی استعمال می‌شود. این گیاه مشابه برگ های مثلثی سرنیزه ای میباشد که در بخشها متفاوت با اشکال متعدد یافت می‌شود.

شنگ
سبزی بسیار خوشمزه ای که عموماً در بهار در کوهپایه ها پرورش می نماید. این گیاه خوشمزه مشابه سبزی های پلویی همدم با برنج طبخ و گزینه به کار گیری قرا میگیرد. زکریای رازی از ریشه این گیاه برای معالجه مسمومیت ها مضر بسیار به کار گیری می کد. همینطور عصاره آن برای معالجه رماتیسم، نقرص، امراض جلدی و معالجه سوختگی های شدید به کارگیری میشود.

کرفس کوهی
کرفس و مزیت های به کار گیری از آن بر هیچ کسی پوشیده وجود ندارد البته آیا تا کنون اسم کرفس کوهی به گوش شما خورده میباشد. این گیاه دارویی کوهی مزیت های بسیار دارااست و برای معالجه فشار خون، معالجه اختلالات قلبی عروقی، کاهش بیماری های التهاب روده، معالجه سنگ همه و بهبود جراحت معده بسیار به کارگیری می‌شود.

سنجد
سنجد میوه مخملی صورت که هواداران ویژه خویش را داراست. این گیاه مزیت های بخش اعظمی دارااست و از ریشه، برگ و میوه آن بسیار به کارگیری می‌گردد همینطور هسته این گیاه برای معالجه بیماری های استخوانی پیشنهاد میشود. معالجه سردرد، اشتهای کاذب، ارتقاء تراکم ماهیچه‌ها، معالجه نرمی استخوان ها و بیماری های مربوط به استخوان درد بسیار پیشنهاد میشود.

بنه یا این که پسته کوهی
پسته کوهی مزیت های اکثری را در خویش مخفی نموده است. خواص ضد میکروبی بودن این میوه خوشمزه باعث گردیده‌است در اکثری از کشورها این مال صادر خواهد شد و از آن درآمد زایی شکل بگیرید. این میوه به جهت داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع، کلسترول مضر را کاهش میدهد و برای بیماری های قلبی عروقی به کار گیری از آن بسیار سفارش می شود.

گیاهان دارویی کوه دنا
در کوه دنا بیشتراز ۲۵۰۰ سیرتکامل گیاهی دارویی یافت می گردد. این حیطه متشکل گردیده است از داورهای گیاهی همانند بومادران، آویشن، مریم گلی، گل گاو گویش، بابونه، زنجبیل، شیرین ذکر، رازیانه، پنیرک، مرزنجوش و بخش اعظمی گیاهان دارویی دیگر که توضیح پیرامون همه آن‌ها فارغ صبر شما میباشد.

ما درین نوشته‌ی‌علمی سعی در آن داشتیم که شمارا با بخشی از این داروهای گیاهی آشنا کنیم تا گوناگون خیس از هر مجال دیگری در حین کوهنوردی به گوشه و کنار پیرامون خویش دقت داشته باشید و به منفعت گیری از گیاهان دارویی بیشتر اعتنا نمائید. این نوشته ی علمی فقط قطره ای از دریا میباشد که شمارا با بخشی مختصر از داروهای گیاهی آشنا نموده است.

امید خواهیم داشت داده ها ارائه گردیده مؤثر واقع گردیده باشد و متعدد خیس از هر مجال دیگری از داروهای گیاهی کوهی سود بگیرید.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 89 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 12:44

کوهنوردی در طهران از مسیر درکه
کوهنوردی در طهران از سمت درکه نیز بسیار با استقبال کوهنوردان روبرو بوده میباشد چون این مسیر با امکانات منحصر به فرد برای سهولت در کوه نوردی پوشش داده شد‌ه‌است. باتوم کوهنوردی چهت نیل به‌این مسیر می بایست از سمت اتوبان شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل و ادب الله و خیابان داوودیان تکان نمائید تا به مسیر دلخواه خویش دست پیدا فرمایید. خطر ریزش بهمن در زمستان درین حیطه بسیار زیاد میباشد از همین رو به شما سفارش میکنیم سوای داشتن امکانات و یک تور لیدر حرفه ای در فصل سرد فصل زمستان به تنهایی بدین کوه قشنگ ترفیع نکنید. گوشه و کنار ییلاقی فضای فضا درکه و وجود منزل های دیرین سبب ساز گردیده‌است گردش گر های اکثری نیز بدین حیطه برای تماشا آمده و از طبیعت دیده نشده این حیطه لذت ببرند. امامزاده سید محمد والی از نواده های امام سجاد نیز در زمان مسیر واقع گردیده است که شما می‌توانید یک هجرت سیاحتی زیارتی را به طور به طور همزمان تجربیات نمائید. وجود سفره منزل ها، رستوران ها، کافه ها، غذاهای خانگی و میوه ها و سبزی های محلی نیز خالی از تماشا وجود ندارد و بدون‌شک هر کسی را برای میل کردن یک غذای سنتی وسوسه خواهد کرد.

کوهنوردی در طهران از مسیر فرحزاد
کوهنوردی در طهران از سمت فرحزاد نیز یکی گزینش های ایده ال شما تهرانی های عزیز به حساب می آید. مسیر کوهنوردی از سمت فرحزاد در مسیر امامزاده داود یکی دیرین ترین و دوستداشتنی ترین مسیرهای میباشد که کوهنوردان مدام از سمت شمال غرب آن را گزینش می نمایند. این مسیر یکی مسیرهای خطرناک و لبریز پیچ‌و‌خم کوهنوردی به حساب می آید که بی‌شک فارغ از یک پند حرفه‌ای فعالیت دشواری برای شما خواهد بود. طول کوهی که برای ترفیع گزینش نموده اید نسبتاًً ۱۶۵۰ متر میباشد. پیاده روی در‌این مسیر در شرایطی‌که با قدم های بلند دنبال گردد نسبتاًً شش ساعت از شما فرصت می‌گیرد و گاها میتوانید با خودروهای دو دیفرانسیله بخشی از مسیر را طی فرمائید. چهت نیل به‌این مسیر خوشگل به شما سفارش میکنیم از سمت گلاب دره، خیابان شهید باهنر، خیابان مقدسی، خیابان میری و امامزاده قاسم تکان فرمائید تا مسیری مالامال پیچ و خمی را در پیش روی نداشته باشید.

کوهنوردی در طهران از مسیر گلاب دره
کوهنوردی در طهران به سمت گلاب دره گزینش دیگری میباشد که برای کوهنوردان پایتخت نشین در حیث گرفته گردیده است. ارتفاعی که‌این کوه در پیش روی شما نهاده میباشد ۱۸۰۰ متر میباشد و تا ارتفاعات ۲۲۵۰ متری نیز امتداد داراست. وجود آبشار های قشنگ (نوشته‌ی علمی “آبشارهای پر اسم و رسم کشور‌ایران برای کوهنوردی” را نیز می توانید رسیدگی فرمائید.) در طول مسیر کوهنوردی با‌یقین خستگی را از بدن شما بدور می نماید و شما‌را به وجد خواهد آورد. در‌این مسیر از رفت و آمدهای تو در تو خبری وجود ندارد و به راحتی می‌توانید یک مسیر خلوت و بی غوغا را برای کوه نوردی خویش گزینش نمایید. از آغاز جنبش تا وصال به کوهپایه شما حدوداً یک ساعت و نیم شیوه در پیش دارید. گلاب دره از خوش آب و هوا ترین مسیرهای ییلاقی مسیر شمال شرق طهران به حساب می آید. چهت نیل به‌این ناحیه خوش آب و هوا میتوانید از تجریش، میدان چهار رویکرد قدس، خیابان دربند و خیابان گلاب دره مسیر خویش را شروع نمائید. وجود انواع گیاهی، آبشارهای قشنگ و انواع جانوری بسیار متعدد درین حیطه دیده هر بیننده ای را به‌این طبیعت دیده نشده خیره نگه می‌دارد.

باتوم کوهنوردی...
ما را در سایت باتوم کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : باتوم کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringbaton بازدید : 87 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 16:02